söndag 8 april 2012

Påskfjädrar, tankar och glada barn


Vårsolens strålar värmer mig, upprymmer mig och gör mig på ett strålande humör.
Huset är fullt med barn som alla på nått konstigt sätt är lika glada och harmoniska.
Kanske även dom känner en extra uns av lycka inom sig denna fina påskdag.

Allting är ju faktiskt möjligt.

Inga begränsningar finns.

Livet KAN bli och vara den fest som vi allt för ofta bara drömmer oss bort till och väntar på.

Men.....vad väntar vi på EGENTLIGEN?
Vad stoppar oss?

Ta på finklänningen, måla naglarna och öppna upp en flaska skumpa, det är måndag och det ska firas, tjoho! Det är ju en måndag som aldrig kommer tillbaka, den ska firas av med värdighet!
Svårare än så behöver det ju inte vara.
Men är ju oftast det i och för sig.
Men i TANKEN är det ju så lätt och kan ju bli det i handlingen också.
OM man bestämmer sig för det.

Vill bevara denna hoppfullhet inom mig, denna tro och känsla.
The only way to predict your future, is to create it.

Just nu drömmer jag om sommar, lätthet, skratt, utflykter, sena kvällar, ta stunden som den kommer, vardagskickar och vardagslycka.

Den ljumma vinden som lekar med mitt hår och känslan av här och nu är det enda som finns.
Och att i den stunden är allt precis som jag vill att det ska vara.

Flokus = Flow + Fokus

Ahh, if only.... en bit kvar, men kanske? Wake up time och pannkaksdax. Ha en finfin påskdag alla vackra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar