lördag 28 april 2012

Ont, det gör ont, det gör ont.....




































Jag väntar inte längre.
Jag väljer att trycka på Play knappen nu.
För mitt liv.
Jag håller inte andan längre. Går inte med tankar...
Var. När. Hur.

Om....

It´s not to late, but it´s to late to wait.
Slog mig häromdagen så rätt dom orden är, It´s-not-to-late, but-it´s-to-late-to-wait.
Precis så.

Allt kan hända, men jag tänker inte vänta mer. Det är för mycket, för länge, försent.

Av allt. Oro, lycka, olycka, frågor, undran.

Jag väntar inte längre.
Jag tänker plantera dom där träden.
Kanske ändra om på barnens rum.
Borde vi strunta i alla rabatter som bara ger ogräs och stress, och hitta nån lösning som är enklare?

Sånt ska jag börja fundera på nu.

Men det betyder inte att jag inte är redo, öppen, mottaglig, när du knackar på min dörr.

Men för nu, väntar jag inte längre.
No more, no fucking more.

Rak i ryggen kommer jag gå vartän jag vill och känner. Utan skam och skuld.
Livet är en resa av ständiga lärdomar och upptäckter.
Ibland blir dom invecklade och komplicerade, men kan fortfarande vara ack så vackra.
Detta är en av dom.
Kanske vecklar den ut sig och blir okomplicerad, nån gång i framtiden.
Men för nu.
Har jag slutat vänta.

Som en vit duva som jag hållit alldeles för hårt, släpper jag taget, släpper dig nu, upp i luften ser jag dig flyga iväg. På de vackraste av vingar.

Kom tillbaks till mig, när tiden är inne.



The Hob Production - To late to wait


3 kommentarer:

  1. låten är så bra så att jag svimmar och jag svimmar oxå helt plakat av nyfikenhet av vad som händer i ditt liv just nu, vad som står mellan raderna och jag tänker och funderar så att det kliar i hela huvudet....men jag hoppas att det är till nåt gott. att du har bestämt dig. att du blundar o hoppar. det kan inte gå fel då, det kan det bara inte. Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är låten underbar! Och videon är så där galet weird, man fängslas både av den och låten.
    Önskar jag kunde säga allt som stod mellan raderna, för där finns massor, men är inte där ännu. Jag hoppas också att det blir gott till slut, av allting. Det jag i allafall vet och har kommit fram till och tror på, det är att allting blir till det som det är menat att bli.
    Om jag bara släpper det fritt.
    Tack för dina rader, dom värmde... Kram.

    SvaraRadera
  3. Det låter både spännande och skrämmande. Men vi har ju bara 24 timmar om dygnet. Det gäller att förvalta dem rätt. Kram

    SvaraRadera