måndag 30 juli 2012

Heaven on earth is a choice we must make, not a place we must find

Ibland stannar jag upp vid tanken,
på hur mycket godhet och värme det ändå faktiskt finns i världen.
Den som inte märks alltid,
utan oftast försvinner in i skuggan av vansinnedåd.
De som får alla rubriker.
Men när den tanken slår mig, blir jag varm inombords.
Kärleken vinner. I det stora hela.

Helgen har spenderats i Göteborg, i värmen av 66 000 kärleksfulla och glada medmänniskor.
Alla där för att hylla och uppslukas av ännu mer kärlek och glädje.
Vilket privilegie.
Faktiskt.

Och lite balsam för själen att få strosa runt bland mysiga gator, stanna där och när man vill,
fika både en och två gånger.
Och få små minnen från helgen med sig hem.
Fint.
Och sen mitt i allt få ett sms från sin 7-åriga son.
Då smälter ens hjärta och man inser att allt finns där liksom redan,
om man väljer att öppna ögonen och se det.




.












2 kommentarer:

  1. Oh, det var det allra finaste sms:et jag har sett!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur!
      Jag blev helt varm inombords, av lycka.
      Sånt man får spara långt inom sig, tills dom blir stora och inte riktigt så tillgivna (gissar jag!).
      Tack!

      Radera