fredag 7 februari 2014

Jag viskar er godheter värda att upptäcka

Som med musik där andras ord blir mina, målar det skrivna ordet i böcker mitt inre med färgrika färger och ger näring åt min själ.

Jag slukar böcker från pärm till pärm om kärlek, andlighet och om livet.
Och lyssnar på musik där det finns ett hjärta och en innerlighet.

Jag fick av en god vän möjligheten att ta del av en hel värld av klokhet och kunskap.
Här kan jag lyssna på de som vet mer än jag, och läsa ord som ristar in små spår i min själ.
Allt samlat på en plats.
Lite som en stor gottepåse att dyka ner i.
En väl värd investering som kommer betala tillbaka sig, både i plånboken och i själen.
Är ni nyfikna kan ni läsa mer här. Och jag hjälper er gärna, lämna en kommentar så fall.
En gåva från mig till dig, för bra för att inte sprida, tänker jag.
Världen behöver mer godhet och hjärta.
Så är det.

Och var är bäst att börja, om inte med sig själv?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar