måndag 3 februari 2014

Bättre än ord

"When someone ask you to listen to a song,
it´s because the lyrics mean everything
they´re trying to say to you."

När jag är tom på ord, när dom inte kommer fram,
vänder jag mig ännu mer till musiken.
Där kan känslorna explodera, där kan jag blotta mig, identifiera mig och hänge mig.
Utan att behöva fundera på om det är rätt eller fel.
Utan att leta efter orden.
Dom finns redan där, skrivna av någon annan.
Men ändå mina.

Mitt sätt att överleva.
Att leva.
Andas.

Just nu är det mycket Angus & Julia som masserar min själ med sina sköna toner, som denna.
Tack Eva,.... du ligger bra till i mitt hjärta just nu.

Vilka är era favoriter?






1 kommentar:

  1. åh tack du själv fina...
    det är så härligt när man kan tipsa, och träffa rätt.
    som den bästa presenten, för båda liksom.
    stora kramar!!!

    SvaraRadera