måndag 8 oktober 2012

Livets skörhet lyser extra idag

Jag vaknar med ödmjukheten inom mig.
Över livet. Det lilla och det stora.
Idag känns det lite skört.
Försöker tänka glada tankar och letar efter lugnet inom mig.

Idag ska han sövas och röntga hjärnan.
Han med alla gosedjuren.
Mamman är så nervös, över vad den ska visa.
Över att han inte ska vakna upp igen.
Allt sånt där. Överdrivet.
Men sånt som man kan tänka, som mamma.

Han vet ingenting, mer än att vi ska dit och att han ska få en motorcykel när han vaknar.
En grön racing motorcykel, har han önskat.
Så klart kommer han få en.

Jag skulle ge dig allting du pekar på.....

Han vill ha rött nagellack och målar själv, när jag inte ser.
Det blir sådär bra, med mina vuxna ögon.
Det blir jättebra, med hans oförstörda ögon.
Han vill ha med sin nalle, den han fick när han åkte ambulans.

Det kommer över mig, så himla stort det är, att vara förälder.
Det är en svindlande känsla.
Jag ber en stilla bön inom mig att allt kommer bli bra.
Både idag och med livet, i stort.




2 kommentarer:

  1. Hej Happy Star!

    Med en salig blandning av mysgosig värme och oroliga tårar smyger jag runt här hos dig. Det är helt oerhört hur dina ord, tankar och upplevelser berör. De träffar rakt in i hjärtat. Du verkar vara en väldigt fin människa och mamma.

    Håller alla tummar och tår för att allt är så bra med dig och din familj, som det bara är möjligt!

    //Ann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men! Om du bara visste vad dina ord gör mig varm och lycklig inombords.
      Att beröra en annan människa är ju något av det finaste man kan göra.
      Blir väldigt glad och stolt ska du veta :-).
      Kramar!

      Radera