onsdag 2 januari 2013

Wiihiii nu kör vi!!!!

Den bästa känslan dök på mig idag.
Ledighetskänslan.

Stunden på jobbet när man tar på sig jackan, stänger dörren bakom sig, och man vet.
Att man ska vara.
Ledig.

Ni vet.
Lägga sig när man vill, dricka kaffe och äta choklad när man annars går och lägger sig.
Skjuta upp saker för man vet att man kan göra dom imorgon.
Börja titta på en film långt efter att solen gått ner och pyjamasen kommit på.

Känslan av att gå på moln.
Halleluja!

Nittondagarsledighetmedsolbadsommarochsandmellantårna.
Och varenda sekund ska njutas.

Utmaningen för mig detta året blir att försöka behålla alla fall en bråkdel av den där känslan,
även i vardagen.

Vill ni veta en liten hemlis?
Jag står på kanten och balanserar, Nu är det liksom dags ,Jeppjo, så är det och därmed var det sagt.

Förnya mig.
Förbättra mig.
Förverkliga mig.

Hoho, hallå! Nån som ser mig? Nån som vill ha mig?

Nu är det slut på zombie-jaget och skjuta upp-jaget.
Nu tar vi de stora kliven.

Livet väntar inte, nämligen.




P.S. Hade jag kunnat skriva detta inlägget i neonfärger hade jag gjort det.
Och hade jag kunnat få in alla roliga smileysar och symboler från mobilen, hade jag gjort det.
För att liksom understryka att jag är hejdundrandesgladhoppfullförväntansfullochbarasådärjättenöjdsommankanvara.
Så det inte går er förbi.



1 kommentar:

  1. shit så fint.
    det där vill jag göra en tavla om.
    owow. nu blev jag så glad.
    jag vill oxå. jag vill nu!
    kram

    SvaraRadera