torsdag 27 juni 2013

Drömmar, jordgubbar och längtan

Det blåser vindar som inte känns sommar.
Jag håller mig inomhus och lyssnar på P1 Sommarprat.
Men egentligen längtar jag efter en bok att förlora mig i.

Efter lunchen går jag ut och plockar några jordgubbar som är färdiga.
Tänker att jag kanske borde spara dom till barnen.
Men. Nej. Det kommer snart nya bestämmer jag mig för.

Jag har en melodi i huvudet jag inte får bort, och längtar efter att få börja sjunga själv igen.
Jag tänker på att vi alla har passioner i livet vi ständigt återkommer till.
Som kan ligga i dvala, men ändå alltid kommer tillbaka.
För livet vill så.
























Om en stund kommer lillebror hem från dagis och det hugger till lite i hjärtat när jag tänker på att jag bara kan säga det i en dryg vecka till.
Sen blir han en skolpojke.
Livet.
Men först är det semester för hela familjen.
Mannen och barnen drömmer om att resa, "nånstans där det finns en pool mamma".
Jag drömmer mest om vitmålande gamla trägolv, växthus och att kunna gå i sommarkjolar hela året.

Hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar