fredag 6 februari 2015

Alltid hjärtat

Jag lyssnar på den där om fåglarna och tankarna flyr dit dom ändå gör så ofta.
Vissa dagar mer än andra.
Vissa stunder mer än andra.
Men ändå, alltid, dit.
Och den där saknaden.
Undran och längtan.

Hade en oerhört fin kväll med den där vännen jag inte brukar träffa.
Det visade sig att vi hade många gemensamma beröringspunkter, när vi började skrapa på ytan.
Och det är där under ytan jag vill befinna mig.
Med de som betyder något för mig.

Vi gick på ett annorlunda bokrelease party (eller vad vet jag, mitt första) med tydliga mingel instruktioner.
En föreläsning som lämnade små spår inom mig.
Om att vi är alldeles för hårda mot oss själva.
Inget nytt.
Men behöver sägas igen gissar jag.

Jag ägnar dagarna åt att planera, fixa, räkna, drömma, skriva, ändra, göra om...
En del saker i handling, andra i huvudet. Och hjärtat.
Alltid hjärtat.

Jag drömmer starkare om vita trägolv.
Och utforskar ny mark på min andliga resa.
Läskigt men spännande.

Det mesta är läskigt och spännande just nu.
Men också fullt av oändliga möjligheter.

Jag väljer att fokusera på dom tror jag.

Fear, to a great extent, is born of a story we tell ourselves,
and so I chose to tell myself a different story.
- Cheryl Strayed


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar