torsdag 17 maj 2012

Som en annan värld, fast ändå i denna
























Shigeru Umebayashi – Yumeji's theme - In the mood for Love


Det finns få musikstycken som berör mig som denna.
Sagolikt vacker, dramatisk och stor på ett sätt jag inte förmår beskriva.

Den får mig att känna allt det där jag vill ha ut av livet.
Den målar orden för hur jag vill leva.
För vad som känns i hjärtat.

Jag kan förlora mig i den, tappa fotfästet och försvinna.
För en sekund.

Till mitt innersta,
där jag tror på det vackra och innerliga.
På korta ögonblick som kan förändra hela ens väsen.

Där jag tror på att känna.

Att förlora sig.
Till någon.
Till nånting.

Jag vill vara en drömmare hellre än en realist.
Jag vill tro på det omöjliga.

Jag vill tro på att det gudomliga och sagolika vinner till slut.
Över det realistiska och nyktra.
Det tråkiga.

Jag vill lita på att under kan ske och att goda ting kommer till dom som tror.

Livet blir så mycket vackrare då.

Eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar