torsdag 22 augusti 2013

Drömmarnas Land



Jag har en alldeles speciell vän.
Som bär mig på sina axlar.
Som viskar ord av styrka i mitt öra.
Och alltid får mig att känna hopp.
Hon är en gåva större än något som går att köpa för pengar.
Och jag vårdar den så ömt jag kan och viskar ord av tacksamhet i hennes väg.
Dagen har jag spenderat bland dessa goda energier och jag är påfylld så när som på bredden.








Jag har haft listor i mitt huvud länge.
Igår fick jag äntligen pricka av några av sakerna.
Jag trotsade rädslor och tveksamheter och tog tag i ett antal måste saker.
Och några inte lika mycket måste saker, men ändå ack så viktiga och efterlängtade.
Som till exempel fåtöljen.



Och alltså. Denna.
Köpt hos fina Tuva Minna Linn.
Man fylls upp av hela solen när man tittar på den.
Ett hantverk svunnen från en annan tid och man undrar över dess historia.
Nu finns den hos mig.
Den kom med posten i tisdags.
Historien fortsätter.
Lycka.

Och jag tittar fortfarande efter noga när brevbäraren kommer.
Håller mina tummar och längtar lite.
För jag väntar på en vacker kimono från Australien.
Tänk va.
Att man kan skicka så där över hela världen.
Underbara Australien, där en del av mitt hjärta finns kvar.
En dag kommer jag tillbaka.
Till tidiga morgonpromenader längst tysta stränder.
Till sorglöshet och långluncher vid hamnen.
Till livet, som det alltid borde vara.

Väntan och längtan.
En del av drömmen och en del av livets vackra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar