onsdag 11 december 2013

En Kärleksförklaring

Du måste finnas 
Du måste
Jag lever mitt liv genom dig
Utan dig är jag en spillra på ett mörkt och stormigt hav
Du måste finnas
Du måste
Jag vore ingenstans
Jag vore ingenting om du inte fanns

Man äger inte sina barn.
Och aldrig nånsin vill jag hämma eller hindra dig.
Jag vill aldrig att du ska ge upp drömmar eller uppoffra dig för min skull.

Gå och lev ditt liv.
Gör galenskap och konstigheter.
Och när det blir fel, för det blir det, då finns jag här.
Lyssnar och kramar, villkorslöst.

Det är en hårfin gräns mellan att behöva någon och att kväva.
Jag hoppas jag ska lyckas hålla mig på rätt sida,
men när det kommer till ens barn kan det vara svårt.

Filip, min stora och oerhört kloka pojke.
Min kärlek till dig går inte att ta på, eller förklara med ord.
Trots att du endast funnits i detta livet i nio år, är du den jag lutar mig mot.
I smyg.
Din energi utstrålar lugn och visdom, ödmjukhet och förståelse och jag är obegripligt stolt över att kunna kalla dig min son.

För dig och din lillebror vågar jag lyssna till vad mitt hjärta säger mig.
För er vågar jag sträva efter min dröm.
För när jag väl är där, kommer jag bli en ännu mer fantastisk mamma, än vad jag redan är.
Och endast det bästa är gott nog för er.
Glöm aldrig det.

Det finns inget som är omöjligt, så länge du vågar tro.
Och när dina drömmar slår in, glöm inte fråga dig själv.
Vad mer är möjligt?
Kom ihåg, världen ligger där och väntar på dig.
Hela Universum.
Ditt.

Älskar dig, till månen och tillbaka.








2 kommentarer:

  1. nu börjar jag gråta...
    fy jösses så fint.
    och tänk vad fint att han har dig som mamma.
    Stor kram!!!

    SvaraRadera
  2. Men tack sötaste Eva, du är fin!
    Skickar dig en sån där kram som bara måste kännas ända upp till storstaden.
    En God jul-och-jag-tycker-om-dig kram!

    SvaraRadera