måndag 26 maj 2014

Att leta fram de mjukaste kläderna och packa en väska full med ödmjukhet och kärlek

Jag har ett skönt nervöst pirr i magen.
Ett pirr som är invirat i en förhoppning.
Lite som om jag ska iväg på kollo och liksom känner i hela kroppen att det kommer bli jättebra.
Men ändå skakar lite inombords.
Av nervositet.
Och förväntan.

Om tre dagar ska jag åka till vackra Österlen med några okända människor och bara ägna mig åt yoga, samtal, meditation och god mat.
Ett yoga retreat.
Vid havet.
Och ängarna.

Fattar ni?
Jag längtar.
Och fasar.

Men jag känner i hjärtat att denna resan kommer göra så mycket gott.
Att rädslorna jag känner är just anledningen till att jag åker.
Och jag high fivar mig själv för att jag vågar.
För att jag kommer packa den där väskan och åka dit,
med öppet hjärta och ödmjuk själ.


























4 kommentarer:

  1. Sååå underbart. Jag vill också följa med…
    Tror att jag skrev en kommentar i ditt tidigare inlägg, men vet inte om det försvann?
    Bekräftade att ja, det känns som vi rör oss nära varandras resor. Och så undrade jag om du kanske befinner dig nära Malmö?

    Kram och ha det underbart <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror den kommentaren försvann så fall....

      Eller hur, visst vill man bara åka iväg!
      Har längtat efter något sådant här länge, men liksom aldrig vågat tror jag.
      Men nu var tiden mogen :).
      Jag får berätta sen hur det var.
      Jag bor i Malmö ja, eller 15 min utanför, i närheten av det blågula varuhuset :).
      Du också?

      Kram till dig du fina!

      Radera
    2. Tiden ska vara rätt och vissa saker får komma när de passar!
      Ja, du får berätta…

      Bor rätt nära det där varuhuset, Limhamn för att vara exakt.

      Många helgkramar till dig och än en gång, tack för helande ord

      Radera