fredag 29 maj 2015

Vem är jag då?


Jag känner mig trött på själssökande
på att gräva
leta

Jag är färdig med det 
känner jag just idag
längtar efter flams
lättsamhet
och skratt

även om jag inte är framme
men kommer man nånsin dit
jag tänker att nej
men tillfreds kanske
för stunden

för att hänge sig åt annat
lustfyllt
som kan ge lika goda resultat

jag tänker ibland att jag gått vilse i min själsliga vandring
för att den är allt jag funnit utveckling i
som inte stagnerat fast 
som den klump jag bär på min rygg just nu

cementblock
mitt mellan skulderbladen

och jag tänker att jag varit allvarsam alldeles för länge nu
att det har fått ta över
lite väl mycket

jag har ju lika mycket min pappa i mig
han som hade glimten i ögat
skrattet i mungipan
och skämten på lager
jag är lika mycket han

men mest och bara
är jag 
mig själv

och vem är det om jag skalar bort
min historia
min egenbild
uppfattning
och tro

vem är jag då

vem är du?



1 kommentar:

  1. I don’t know how should I give you thanks! I am totally stunned by your article. You saved my time. Thanks a million for sharing this article.

    SvaraRadera