tisdag 26 maj 2015

The boy who wouldn´t hoe corn

Med en speciell melodi nynnandes inom mig åkte jag till Göteborg och Varberg på fredagen.
Jag träffade två speciella kvinnor, speciella på två helt olika sätt.
Den ena i Göteborg, hon som lite grann välter omkull en med sin pondus och styrka.
Som blivit en fin vän med massa klokhet jag suger åt mig så fort jag får tillfälle.

Sen den andra i Varberg, Tvååker. Vi bor på Strömma farmlodge, som är ett ställe som berättigar ett inlägg för sig själv, och kanske det kommer tillsammans med bilder som jag tog men som ändå inte rättfärdigar stället. Underbart helt enkelt.

Dagarna här fylldes med lugn och samtal. Några timmar på Asia Spa och några med ett antal koppar te i ett mörkt och tyst hus framåt natten.

Men egentligen var det melodin jag ville förmedla.
Från filmen jag såg innan jag åkte.
Det är sällan jag ser filmer som lämnar så djupa intryck, och avtryck.
Som rör om långt inombords och berör bortom förklaring.
Länken nedan är trailern till filmen, och låten som spelas har krupit sig in under mitt skinn.
Och jag kan inte sluta lyssna, eller tänka.
Eller känna.

The broken circle breakdown




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar