onsdag 6 maj 2015

a mess of gorgeous chaos







drömmar, tankar om sådant jag inte kan skriva här
upptar min tid
idag
och andra dagar
intensivare ibland
oftast oftare

jag tittar på foton som trillar in och 
tycker jag är vackrare idag
än för tjugo år sedan
av så många olika anledningar

förlåtande
förstående
gillande
accepterande

man blir så mycket snällare mot sig själv
när man blir äldre

modigare också

för vill dom ha dej får dom visa att dom
tror på fantasi kan prata omkull en byråkrat
att dom törs slåss för sin sak
även när mörkret faller
att dom har närmare till kärlek än hat

att inte nöja sig
att veta sitt eget värde
och att släppa in endast de som
ska vara där

här

sånt blir viktigare
tydligare

att kriga för nånting
för dig
för mig

för hjärtat
för rösten inombords

och för Kärlek

blir det enda



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar