onsdag 9 juli 2014

Believer

Jag spenderar kvällarna utomhus.
Följer solens nedgång bakom huset framför oss.
Jag lyssnar på vindspelet och läser böcker som väcker de stora frågorna inom mig. 
Svaren uteblir, men jag tänker att så kanske det ska vara.

Det är inte svar jag ska leta efter.
Det är de rätta frågorna.
Den insikten har kommit till mig under våren och sommaren.
Jag har lagt så mycket energi på att hitta svar.
Men hur ska man kunna hitta svar om man inte är helt säker på hur frågorna låter?

Jag har känt mig otålig och ledsen över saker som inte gått min väg.
Det som jag har trott var mitt svar och min väg.
Min sanning.
Men så kommer jag på, att genom att redan tro mig veta svaret och fokusera på bara det, utesluter jag alla andra vägar och lösningar.
All annan gudomlighet som kanske till och med skulle bli ännu bättre.

Därför ska jag fokusera mer på känslan.
Hur jag vill må och känna, och sen hitta frågorna som kan leda mig dit.
Jag ska med en öm hand skicka ut dom till universum.
Och jag ska lita på att jag får tillbaka i mångfald av just det som kommer göra mig hel.

Vad än det må vara.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar