tisdag 7 april 2015

Tankar om det nya och det gamla

Jag har funderat mycket på denna platsen.
Och på om och hur jag ska driva den vidare.
Jag har alltid haft detta som ett ställe primärt för mig själv.
Jag har aldrig basunerat ut att den finns, några enstaka i min närhet vet om det, men de flesta inte.
Och det har varit precis så som jag vill ha det.

Jag är stundtals ganska personlig och kanske privat, här.
För jag har behövt ett sådant forum.
Och har aldrig haft några problem med att blotta mina svagheter eller tveksamheter.

Men nu, snart, kommer något nytt starta och ta vid.
Något jag drömt om länge ska snart ta sina första stapplande steg.
Och där kommer finnas utrymme för tankar där med. 

Men de kommer formuleras och väljas ut med mer eftertanke.
Allt kommer inte platsa där och allt ska inte få lov att vara där.
Men det kommer ändå vara färgat av mig och den jag är.
Formulerat i ett språk som är mitt.

Och jag tänker att det kommer bli lite kaka på kaka att behålla båda.

Men vi får se.
Det kommer visa sig vad jag ska göra.

Och med detta nya som planeras och som upptar mycket av mina tankar, har det inte funnits utrymme för så mycket annat.

Så idag ville jag mest bara säga det.
Att det finns roligheter inom mig och att jag är ganska stolt över att kunna lyfta fram dom, för mig själv och snart,
för er.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar