måndag 6 oktober 2014

En dag

Jag tappade bort mig lite grann i helgen.
Vissa dagar blir så.
När längtan får ta över för mycket.
Jag är inte så bra på det där.
Med längtan. Och spelregler.
Förlåt.

Idag vaknade jag lite mer rationell i sinnet.
Gick iväg och gjorde mig ännu en silverring.
Enkel och slät.
Eftersom jag inte hann göra den klar.
För det ska sättas på något mer.
Som liksom kommer sätta guldkant på den.
Men det får bli nästa gång.
Det där med tålamod och att allt inte kan hända på en gång.

En ständig lärdom.

Väl hemma går jag förbi huset som har ordet F U C K skrivet i fönstret.
En bokstav i varje rum, i varje fönster.
Lite försiktigt rebelliskt så där.
Snackisen i byn.
Säger lite om, just byn.
Tänker jag.
Jag ler lite inombords och viskar heja er.

Jag andas in höstluft och längtar efter stora fönster med djupa fönsterbrädor, som går att sitta i.
Att krypa upp och betrakta världen utanför.
Jag och fönster gillar varandra.
Precis som jag och golv.
Vita trägolv.

En dag.
Försäkrar jag mig om.

En. Dag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar