torsdag 21 november 2013

Varför göra det så komplicerat?


Missing somebody?  
Call 
Wanna meet up?  
Invite
Wanne be understood?  
Explain
Have questions?  
Ask
Don´t like something?  
Say it
Like something?  
State it
Want something?  
Ask for it
Love someone?  
Tell it

We just have one Life.
Keep it Simple


Idag vill jag trassla mig ur dessa roller, spel och konstiga kostymer man tar på sig.
De vi bär utan att veta om det, eller reflekterar över det.
De som bara hänger där, osynliga, och åker på direkt när vi vaknar på morgonen.
För att dom alltid gjort det.

Kan vi inte göra oss av med dom?

Jag längtar efter ett enkelt liv. 
För själen.
Där dess röst får styra och bestämma vägen.
Bortom rädslor och murar.
Fördomar och förutfattade meningar.
Där jag bara lyssnar och följer.


Helgen börjar viska om sin närvaro.
Fredagsmys hos grannar.
Vintagemässa och kalkon hos vänner.
Yoga och rawfood workshop och sen en hel eftermiddag med mina liljor, då vi ska finslipa julens alla vackra toner.
För nästa helg är det första advent, galet va?
Och då kommer vi sjunga på två olika ställen.
Och sen har vi lucia konserterna, fast detta året slipper jag det här.
Tack och lov.


Jag ska ta hand om mig själv lite bättre denna julen.
Säga nej.
Säga ja.
Vid precis rätt ställen.
Följa lusten, själen och hjärtat.
Och strunta i måsten, ramar och bestämmelser.
För minns ni?

We just have one Life.
Keep it Simple.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar