tisdag 16 juli 2013

Rummet som är mitt

Mitt i detta kaos av saker fylls jag på.
I Rummet.
Där mina tyger finns.
Och mina band, saxar, pärlor och papper.
Bland foton som berättar en historia och gamla brev som bär minnen.
Bland knappar och trådrullar, nålar och kreativitet.

En hög med kläder jag börjat sy men aldrig avslutat.
Andra loppis kläder som väntar på att justeras.
Minnen från någon fest hänger kvar.
Galgar jag gjort extra fina och sådana som väntar på att bli det.
I skåpet finns lådor med gömda skatter.

Där finns en historia och ett förflutet.
Bland nytt finns mycket gammalt.
En stor del av min mormors hantverk, syverk, mallar, idéer och påbörjade projekt.
Sånt som hon aldrig blev färdigt med och sånt som hon blev färdigt med men som samlades på hög.
Hon var sådan.
Som gärna samlade på hög.
Och nu ligger det här hos mig.
I mitt skåp.
Ett arv.

Det är fint att vara här inne.
Även om det för det mesta är rörigt, stökigt.
Och så där.
Som det är.
Så är det här inne jag blir glad.
Bland färger och fina saker.
Saker som har ett hjärta, en själ och något att berätta.
Saker från mitt liv.


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar