tisdag 30 juli 2013

Måttet är rågat och jag är lite förbannad


Idag sitter jag mest stilla.
Funderar på vad jag gör för fel.
Dricker te i massor och försöker så gott jag kan behandla bort min halsfluss som kom precis när den som mest inte fick komma.
Inte för att en sådan någonsin är välkommen.
Men ni fattar.
Ibland passar det så himla illa.

På torsdag åker vi.
Åt helvete med oro, halsfluss, urinvägsinfektion, stress, för lite sömn, tårkanalsinfektion, trötthet och allt annat skit som vi tampats med de sista veckorna.

Nu vill jag ha lugn. Nu vill jag skratta med min familj. Jag vill andas in varm och vänlig luft och känna ro i mitt bröst. Och jag vill ha friska barn och föräldrar.

Hör ni det där uppe?

För tusan.
Vi förtjänar det.
Faktiskt.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar