fredag 5 juli 2013

Stjärnstänk och en viktig bok

Idag vill jag helst lägga huvudet på fluffiga kuddar, linda in mig i svala täcken och sila solen genom de skiraste av tyger.
Och ha någon bredvid mig som viskar finheter och betryggande ord.
Som att allt är som det ska.
Och att allt bara blir bättre.
Någon som lindar bomull om hjärtat och med lätt hand kastar små stjärnstänk in i min själ.

Men istället väntar undanplockning deluxe av stökigt hus, målning av loppispall och snart, hämta lillebror efter hans allra sista dag på dagis.
Det är stort.
Antagligen större för mig än för honom.
Vi firar med glass, ballonger och fanfarer.
Och de mjukaste av kramar.

En fin helg vill jag önska er.
Jag kommer försöka stjäla små stunder, eller så många jag kan, åt att läsa Kristian Gidlunds bok som trillade ner i brevlådan precis.

Hej.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar