lördag 9 augusti 2014

Albatrossen kämpar inte för att flyga, den låter istället vindarna bära den

Jag dricker kaffe i pyjamas på eftermiddagen.
Extra mjukt när det blir så.
Ute öser regnet ner och jag längtar efter hösten.

Tankarna försvinner bort till olika ställen.
Olika känslor.
Jag försöker tolka saker som händer och samtidigt njuta av känslan inom mig.
Känslan av att ha hittat ett lugn och en acceptans.

I onsdags var jag hos min älskade ängla vän, den andra, för jag har lyckan att ha två sådana i mitt liv.
Hos henne fick jag välbehövd massage och en ännu mer välbehövd kram.
Innan jag fick min massage drog jag ett kort.

Jungfru Maria
Förvänta dig ett mirakel
"Lita på att dina böner har blivit hörda och att de besvaras."

Hon healade mig efteråt och berättade att hon såg tre fåglar samtidigt.
Först en liten kolibri.
Sen en svala.
Och till sist en albatross.

Din egen kraft och storhet bär dig vart du vill. Släpp taget, ge dig hän och följ med. 
Min gåva till dig är fulländning. 
Albatrossen kämpar inte för att flyga, den låter istället vindarna bära den. 
Med andra ord - släpp kämpandet i ditt liv.

Det var en magisk stund, som alltid när jag träffar henne.
Hon betyder så oerhört mycket för mig och jag bär vår historia och vår vänskap nära hjärtat.
Budskapet och orden ekar fortfarande inom mig.
Dom bekräftade på något sätt det jag redan börjat känna och tänka.
Att jag inte tänker lägga mer energi på att forcera saker.
Det som är menat kommer till mig.
Jag ska se signalerna och bjuda in även det läskiga.
Med öppet hjärta och sinne tänker jag ta emot det som står skrivet i min stjärnhimmel.

1 kommentar:

  1. Släppa taget är ibland så svårt
    och att öppna hjärtat är vackert.

    Dina ord fyller mig och det gör mig på något sätt lugn i bröstet.
    <3

    SvaraRadera